[O2] Zawór EGR - niekończąca się historia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • otiv_5
    Classic
    • 2011
    • 19

    [O2] Zawór EGR - niekończąca się historia

    Zamieszczone przez natash
    Ja myślę, że czas najwyższy na Greckie podejście do tematu :diabelski_usmiech
  • piotrmax
    Drive
    • 2010
    • 55

    #2
    [O2] Zawór EGR - niekończąca się historia

    Witam tak jak w temacie, poci mi się zawór ERG i to widocznie jak sie go wytrze to za jakies 500km jest już w oleju co z tym najlepiej zrobić??

    Jak jest koszt nowego zaworu??
    Czy można to zregenerować??

    Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi.


    P.S.
    Prosił bym o przeniesienie tego tematu do problemy usterki

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      Re: Zawór ERG - niekończąca się historia

      Zamieszczone przez piotrmax
      Witam tak jak w temacie, poci mi się zawór ERG i to widocznie jak sie go wytrze to za jakies 500km jest już w oleju co z tym najlepiej zrobić??

      Jak jest koszt nowego zaworu??
      Czy można to zregenerować??

      Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi.


      P.S.
      Prosił bym o przeniesienie tego tematu do problemy usterki
      najwygodniej go usunąć fizycznie i programowo, przyjnajmniej jednej rzeczy mniej do zepsucia, tak to sie załatwia w dieslu, ty masz diesla czy benzyne?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • jefry
        Rider
        • 2009
        • 411

        #4
        Piramida tylko zaznacz ze usunięcie wiąże się z błędami i trzeba przeprogramować kompa... bo ktoś sie porwie z motyka na...
        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

        Komentarz

        • piotrmax
          Drive
          • 2010
          • 55

          #5
          1.9 BXE O2, tak wszystko dobrze działa ale się poci

          Komentarz

          • tadfi
            Rider
            • 2008
            • 501
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez piotrmax
            1.9 BXE O2, tak wszystko dobrze działa ale się poci
            Mam to samo w BJB. Zasymulowałem zaślepienie przez zdjęcie wężyka z EGR-a, ale zaraz wyskoczył błąd, który po skasowaniu znów się pojawił. Niestety można to usunąć tylko programowo, koszt 300-400 zeta, niedługo jadę na urlop, więc na razie muszę sobie odpuścić. Poczytaj sobie mój .post
            TadFi
            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Zamieszczone przez jefry
              Piramida tylko zaznacz ze usunięcie wiąże się z błędami i trzeba przeprogramować kompa... bo ktoś sie porwie z motyka na...
              no przecież napisałem że trzeba go usunac fizycznie i programowo :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • jefry
                Rider
                • 2009
                • 411

                #8
                Zamieszczone przez piramida
                Zamieszczone przez jefry
                Piramida tylko zaznacz ze usunięcie wiąże się z błędami i trzeba przeprogramować kompa... bo ktoś sie porwie z motyka na...
                no przecież napisałem że trzeba go usunac fizycznie i programowo :wink:
                a rzeczywiście nie zwróciłem uwagi
                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                Komentarz

                • tadfi
                  Rider
                  • 2008
                  • 501
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Jakby ktoś był chętny, to mam do przetestowania emulator zaworu EGR wraz z zaślepką (gratis!)
                  TadFi
                  Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                  Komentarz

                  • Cyfer
                    Drive
                    • 2013
                    • 91

                    #10
                    Panowie a wiecie że w O2 EGR też służy jako zawór "bezpieczeństwa" ? jak turbo padnie to podobno zamyka klapę żeby je zdusić i żeby się nie rozsypało...

                    zaznaczę że to info od mojego mechanika a nie moje mądrości, a to że się poci, to musi się pocić to że je zaślepicie dużo wam nie da w 1.9 BXE
                    O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                    Komentarz

                    • tadfi
                      Rider
                      • 2008
                      • 501
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      A w jaki sposób zawór ma to niby zrobić? Nie ma w nim żadnej elektroniki... (mówię oczywiście o standardowej wersji pneumatycznej).
                      TadFi
                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Zamieszczone przez Cyfer
                        jak turbo padnie to podobno zamyka klapę żeby je zdusić i żeby się nie rozsypało...



                        zaznaczę że to info od mojego mechanika a nie moje mądrości
                        To troche bajka .... :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Cyfer
                          jak turbo padnie to podobno zamyka klapę żeby je zdusić i żeby się nie rozsypało
                          Zapytaj się go skąd to wie
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Pocenie jest tylko skutkiem ( chyba większość wie czego) :wink:
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Przeszkadza Ci pocenie?

                              Przeszkadza Ci pocenie? Ja bym zostawił ten problem.
                              Robisz trasy czy miasto?
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • piotrek_02ks
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 116
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Witam koledzy.
                                Ostatnio podłączałem vcds do swojego szkodnika gdyż miałem problem z obrotami silnika. Oczywiście poszukałem poczytałem prawdopodobnie problem będzie w dniu jutrzejszym rozwiązany - wymiana sprzęgieł-ka alternatora (Mój szkodnik ma już 100kkm.), ale
                                przy okazji cały czas wyskakuje mi też błąd EGR, a mianowicie:
                                001026 - EGR System: Excessiwe Flow
                                P0402 - 000 - -
                                ( z tłumaczenia mi wychodzi "EGR System: Nadmierny przepływ )
                                Ostatnio dużo czytałem na temat EGR i czyszczenia go różnymi sprayami przy uruchomionym silniku i takie tam, ale nie marnując dzisiejszego dnia i będąc u mojego znajomego mechanika postanowiłem go wyczyścić najnormalniej w świecie wykręcając go
                                i na warsztatową myjkę z użyciem pędzelków.
                                Oczywiście wymyta tak że, aż się świeciła jak psu ....., nawet takim przyrządem do mierzenia ciśnienia sprawdzaliśmy ją i tak jak mówił mechanik już przy 0,6 bara otwierała się co wykorzystałem na czyszczenie tłoczka wewnątrz
                                ogólnie arcydzieło i klapę gaszenia przy okazji również wyczyściłem.

                                Pojeździłem, może i lepiej chodzi,
                                ale błąd powraca jak bumerang ten sam j/w,
                                a nawet dodatkowo
                                000257 - Mass Air Flow Sensor (g70): Implusible signal (Czujnik masowego przepływu
                                powietrza (G70): Nieoczekiwany sygnał P0101 - 000 - -)
                                O co chodzi :?: :?: :?:
                                Help
                                Pozdrawiam
                                Piotr.
                                mail: [email protected]

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  piotrek_02ks, wnioskuję z posta, że egr działa poprawnie.. jeszcze mogłeś i tego mechanika zrobić loga 003BS i by było już 100% wiadomo czy chodzi. Co do drugiego błędu to one się zazębiają bo chodzi o przepływkę więc jeden błąd może być skutkiem drugiego lub na odwrót.
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  • piotrek_02ks
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 116
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Coś nie coś nawijało mi się z tym 003BS
                                    możesz mnie niekierunkować bo nie bardzo wiem o co chodzi.
                                    A błędy sczytywałem swoim VCDS-em bo takowego mam.

                                    [ Dodano: Czw 15 Sty, 15 22:18 ]
                                    Sory vcds-a mam ale mało go używam - jestem laikiem,
                                    ale chyba ze względu na przebieg szkodnika zacznę.
                                    logi to znaczy bloki pomiarowe :?:
                                    czy tak ?
                                    Pozdrawiam
                                    Piotr.
                                    mail: [email protected]

                                    Komentarz

                                    • hyp
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 146
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piotrek_02ks
                                      001026 - EGR System: Excessiwe Flow
                                      P0402 - 000 - - ( z tłumaczenia mi wychodzi "EGR System: Nadmierny przepływ )
                                      Miałem ten sam problem i ten sam błąd, pojawiał się różnie raz co 200km a raz co 10km. U mnie przepływka kłamała i alxxx podaje Ci dobry kierunek :wink:
                                      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                      Komentarz

                                      • piotrek_02ks
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 116
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Ok bede dziś u mechanika z wymianą tego sprzęgiełka alternatora, to spróbujemy
                                        wymienić ten przepływomierz bo mowił mi że ma taki. No ale najpierw zapytam go
                                        o te logi chociaż ja do końca nie bardzo wiem jak się je robi.
                                        A czy ten problem z przepływomierzem może być związany z tym że od około 3 lat
                                        jeżdżę na wkładzie sportowym firmy K&N który nieregularnie co 15 kkm myję i nasączam zgodnie z zalecenimi producenta. Ten mechanik mi go odradzał.
                                        Pozdrawiam
                                        Piotr.
                                        mail: [email protected]

                                        Komentarz

                                        • alxxx
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1823
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                          #21
                                          piotrek_02ks, wrzucam przykładową fotkę z neta..



                                          Włączasz na rozgrzanym silniku grupę 003 i dajesz switch to BS później klikasz log wyznaczasz ścieżkę gdzie sie ma log zapisywać i startujesz.. tak wykonany log wrzucasz na http://vaglog.pl/
                                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                          Komentarz

                                          • hyp
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 146
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez piotrek_02ks
                                            A czy ten problem z przepływomierzem może być związany z tym że od około 3 lat jeżdżę na wkładzie sportowym firmy K&N który nieregularnie co 15 kkm myję i nasączam zgodnie z zalecenimi producenta.
                                            przepływki najczęściej zaniżają swoje parametry gdy osiada się na tych pręcikach brud, trudno powiedzieć jak radzi sobie Twój filtr, sprawdź w kanale powietrza miedzy przepływką a filtrem powietrza czy masz tam dużo osadzonego brudu na ściankach, jeśli tak to wtedy podejrzewałbym że ten filtr nie wyłapuje wszystkiego - to tylko moja teoria
                                            ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                            Komentarz

                                            • piotrek_02ks
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 116
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Wiem ze zachowuje się jak nowicjusz i upierdliwość moja nie ma granic,
                                              ale powiedzcie mi jeszcze to
                                              Zamieszczone przez alxxx
                                              i dajesz switch to BS
                                              o co chodzi tym BS.
                                              Wiem że na pewno macie ze mnie ubaw
                                              Póki co to do zczytywania tych logów doszedłem (dzięki za pomoc), na WAGLOGu się zarejestrowałem. I jak tylko powiecie mi o co chodzi z tym BS to wrzucę logi.
                                              Aha i jeszcze jedno - te zczytywanie to robię w czasie jazdy pod obciążeniem, czy wystarczy na postoju przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym z jakąś tam prze gazówką.

                                              Kolego
                                              Zamieszczone przez hyp
                                              sprawdź w kanale powietrza miedzy przepływką a filtrem powietrza czy masz tam dużo osadzonego brudu na ściankach, jeśli tak to wtedy podejrzewałbym że ten filtr nie wyłapuje wszystkiego - to tylko moja teoria
                                              twoja teoria może się potwierdzić - chyba masz rację , na ściankach są takie jakby zaschnięte plamy z kurzu.
                                              Chyba przeproszę się z normalnym wkładem do filtra powietrza.
                                              Pozdrawiam
                                              Piotr.
                                              mail: [email protected]

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piotrek_02ks
                                                Chyba przeproszę się z normalnym wkładem do filtra powietrza.
                                                a jaki masz obecnie? :wink:
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • piotrek_02ks
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 116
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Ok już wszystko wiem, wrzucam log 003
                                                  Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                                                  Zamieszczone przez robreg
                                                  a jaki masz obecnie? :wink:
                                                  Firmy K&N - jeżdżę już 3 lata.

                                                  [ Dodano: Pią 16 Sty, 15 15:10 ]
                                                  Coś takiego


                                                  [ Dodano: Pią 16 Sty, 15 20:51 ]
                                                  Ze szkodnikiem walka ciąg dalszy.
                                                  Będąc dziś u swojego znajomego mechanika dostrzegliśmy że przepływka mam mały
                                                  przepływ. Jej nr to
                                                  0 281 002 531
                                                  038 906 461 B
                                                  i jej logi 003 http://vaglog.pl/log_200316.html
                                                  Mój mechanik znalazł u siebie taką
                                                  0 280 218 100
                                                  06A 906 461 N
                                                  więc ją założyłem i jeździłem dalej i
                                                  potem zaświecił się silnik na szafie i powtarzające się poniższe błędy czyli
                                                  001026 - EGR System: Excessiwe Flow
                                                  oraz 000257 - Mass Air Flow Sensor (g70): Implusible signal
                                                  i znowu log 003 na tej przepływce od mojego mechanika
                                                  Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                                                  Nadmieniam że silnik na szafie miałem też wczoraj na mojej oryginalnej przepływce.
                                                  O co kaman.
                                                  Czyżby muszę kupić nową przepływkę taką jak moja oryginalna?
                                                  Help :cry:
                                                  Pozdrawiam
                                                  Piotr.
                                                  mail: [email protected]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...